Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?  [ROZWIĄZANY]

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
Awatar użytkownika
cocoo24
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 104
Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: cocoo24 » wt, 28 kwie 2009, 22:21

ja zalałem pół syntetyk LOTOS 10w30 20zł na orlenie i jest dobrze

Awatar użytkownika
krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » śr, 29 kwie 2009, 06:30

milek pisze:http://www.allegro.pl/item621173894_ole ... ginal.html

Mogę go lać do skrzyni do jazdy amatorskiej ?
Nie to jest olej jak jest napisane na aukcji:
Odpowiedni zarówno do wtrysku oleju jak i przygotowania mieszanki w stosunku 1:50.
Nie jest to olej do przekladni, napisz do mnie na PW to ci wszystko objasnie.
........Obrazek.......
Gulf One Mile at a Time

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1134
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: amator » śr, 29 kwie 2009, 09:17

krzakx pisze:
maciej_mi pisze:Witam! moge wlać do skrzyni w 2T castrol Magnatec 10w40 A3/B3, bo nie ma napisane zastosowania. Pozdr.
MXdst pisze:tak
NIE, nie mozesz wlac tego oleju do skrzyni poniewaz oleje samochodowe nie stosuje sie w mokrych sprzeglach jakie sa w motocyklach ! Klasyfikacja JASO MA (ANTYPOŚLIZGOWA TECHNOLOGIA DO MOKRYCH SPRZĘGIEŁ) jest wazna.
Filip_CK pisze:powiem tak ze jeżeli ktoś jeździ amatorsko 2t to nie musi lać oleje do skrzyni takie jak motul, castrol itp wystarczy zwyczajny olej silnikowy 10W40 lub 10W30 kupiony na cpn.
takie jest moje zdanie i ja śmigam na takim, a szczególnie w staryszych motorach to sie sprawdza.
Filip_CK pisze:Nie ważna jest marka oleju, ważne jest częste wymienianie (7-9 mth)
Lepiej przecież kupować olej silnikowy 10-40W i często wymieniać
niż kupić castrola i jeździć pół sezonu :D
pozdro
Ale tu balagan :axe: Olej silnikowy ? ? ? ?
Owszem marka nie jest wazna, ale klasy lepkosciowe i jakosciowe, ktore dany produkt posiada sa bardzo wazne!. (Te klasy sa nadawane przez niezalezne stowarzyszenia: API (American Petroleum Institute), JASO (Japanes Automotive Standards Organisation, SAE (Society of Automotive Engineeres) i ACEA

Lanie oleju samochodowego silnikowego jaki mozna dostac na CPN to blad :axe:
Obroty, przy jakich pracują silniki motocykli, są nawet dwukrotnie wyższe. Oprócz smarowania silnika olej motocyklowy musi zapewnić należyte warunki pracy dla sprzęgła i kół zębatych skrzyni biegów (Jesli jest jeden obieg). W przypadku samochodowych olejów najnowszej generacji tzw. enerqy saving oprócz obniżonej lepkości regułą jest dodatek środków zmniejszających tarcie, które przyczyniają się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa. Niestety, w przypadku silników motocyklowych z pracującym w oleju (mokrym) sprzęgłem oznacza to poślizg tarcz sprzęgła i dosyć kosztowną konieczność ich wymiany.
A teraz jesli zalaliscie jakis Magnatec lub inny olej samochodowy, to odpowiedzicie sobie na pytanie dotyczacego problemow z sprzeglem lub silnikiem

Ja leje produkty Gulf, najkorzystniej w stosunku ceny do jakosci. Leje fullsyntetyka Gulf Syntrac 4T zarowno do skrzyni i jak i silnika. 1l kosztuje mnie 35zlociszy :drinkers: a sprzet jest maksymalnie chroniony. Inna opcja jest polsyntetyczny Gulf PowerTrac 4T za 25 zl/1l Obydwa te oleje sa klasy API SL a nie jak Motorex zazwyczaj API SG (3 klas nizej) :butthead: lub Castrol Power Racing 4T/GPS 4T API SJ (2 klasy nizej) :butthead:
Krzakx nie rozumiem twojej wypowiedzi . wyżej odpisujesz że oleju samochodowego nie można wlewać, piszesz o klasach , lepkościach , jakichs dośc kosztownych wymianach sprzęgieł.
Wydaje mi sie ze ty masz moto 4t z jednym obiegiem oleju gdzie skrzynia i wał korbowy sa smarowane z jednej miski. I zgoda, tu masz rację . Do motocykli 4t jest dużo olei na rynku i sam też zalecam kupowanie takich olei dedykowanych do moto. Ale wiekszości forumowiczów chodzi o to czy do skrzyni biegów motocykli DWUSUWOWYCH mogą wlać olej silnikowy samochodowy. Odpowiadam. Tak, należy wlewać olej silnikowy samochodowy 10,15W/40, może byc mineralny , i co 7-9 godzin wymieniać .Problemy ze sprzęgem moga być spowodowane olejem , powtarzam mogą ale nie musza a w większości są to problemy zuzycia elementów kosza sprzęgłowego na skutek wieloletniej eksploatacji.
i jeszcze odniose sie do zalewania teleskopów olejem ATF. taki olej co prawda tez nie pieni sie jak typowy do amortyzatorów ale jego gęstość w granicach 10 absolutnie na nadaje się do off road. Na rynku jest tyle olei specjalistycznych że nie ma potrzeby stosowania tanich wynalazków. Na twoim miejscu wycofalbym sie z tej porady.

Awatar użytkownika
krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » śr, 29 kwie 2009, 17:22

amator pisze: Krzakx nie rozumiem twojej wypowiedzi . wyżej odpisujesz że oleju samochodowego nie można wlewać, piszesz o klasach , lepkościach , jakichs dośc kosztownych wymianach sprzęgieł.
Wydaje mi sie ze ty masz moto 4t z jednym obiegiem oleju gdzie skrzynia i wał korbowy sa smarowane z jednej miski. I zgoda, tu masz rację . Do motocykli 4t jest dużo olei na rynku i sam też zalecam kupowanie takich olei dedykowanych do moto. Ale wiekszości forumowiczów chodzi o to czy do skrzyni biegów motocykli DWUSUWOWYCH mogą wlać olej silnikowy samochodowy. Odpowiadam. Tak, należy wlewać olej silnikowy samochodowy 10,15W/40, może byc mineralny , i co 7-9 godzin wymieniać .Problemy ze sprzęgem moga być spowodowane olejem , powtarzam mogą ale nie musza a w większości są to problemy zuzycia elementów kosza sprzęgłowego na skutek wieloletniej eksploatacji.
i jeszcze odniose sie do zalewania teleskopów olejem ATF. taki olej co prawda tez nie pieni sie jak typowy do amortyzatorów ale jego gęstość w granicach 10 absolutnie na nadaje się do off road. Na rynku jest tyle olei specjalistycznych że nie ma potrzeby stosowania tanich wynalazków. Na twoim miejscu wycofalbym sie z tej porady.
Amator, tak mam motor 4T ale to nie robi roznicy. Bo zarowna w silnikach CZTEROSUWOWYCH jak i DWUSUWOWYCH jest MOKRE SPRZEGLO. Dlatego ja odpowiadam: Nie wolno lac samochodowych olejow, poniewaz zawieraja one skladniki zmiejszajace tarcie co powoduje slizganie sie sprzegla. A oleje z klasyfikacja JASO MA wrecz odwrotnie - zapobiegaja sie slizganiu sprzegla.
nie ma potrzeby stosowania tanich wynalazków
Wynalazkiem nazwalbym tu raczej piekna naklejke jaka daja na
specjalistyczne oleje
Bo ATF DX II jest identyczny jak Motul Fork 10W. I takie oleje nadaja sie do motocykli enduro. Ale moze to wymagac zmodyfikowania konfiguracji zawiasow. Sprawdzilo sie to w WR250 ale gorzej w CRF 250
........Obrazek.......
Gulf One Mile at a Time

Awatar użytkownika
cocoo24
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 104
Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: cocoo24 » czw, 30 kwie 2009, 18:43

z tego co pamiętam WETERAN wypowiadał sie na ten temat i oleje samochodeowe 10w30 moga być

Awatar użytkownika
zawislak88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 9 kwie 2009, 17:19
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: zawislak88 » czw, 14 maja 2009, 13:28

ile lejemy do 125 do skrzyni 0,7l to dobra ilosc

Awatar użytkownika
krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » czw, 14 maja 2009, 20:18

Powinno pisac na polowce silnika, powinno byc podane w cm3. Po za tym poszkuja srobki od sprawdzania poziomu(jesli z srubki olej sie delikatnie wylewa to znaczy ze jest dobry poziom)
........Obrazek.......
Gulf One Mile at a Time

Awatar użytkownika
charlibrkck
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TK
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: charlibrkck » czw, 21 maja 2009, 17:45

Siema, czy moge do yamahy yz 125 wlac olej Motul transoil expert? Link do oleju: http://www.sklep-motocyklowy.pl/olej,pr ... p1099.html
A jak wogole wymienic taki olej.Tzn jak spuscic stary i wlac nowy?
KEEP THE GAS!!!

Awatar użytkownika
danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: danzel » czw, 21 maja 2009, 21:50

jak najbardziej, masz srube pod silnikiem i korek od strony dyfuzora pozdro
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Awatar użytkownika
Cezar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: ndz, 28 wrz 2008, 22:49
Motocykl: Husqvarna WR250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: Cezar » czw, 28 maja 2009, 17:07

Witam
Jeżdżę Husqvarną WR250 2T 2004r. Zamówiłem u Zycha olej do skrzyni tego motocykla i dostałem AGIP DEXRON III - płyn hydrauliczno-przekładniowy do automatycznych skrzyni biegów i układów wspomagania o specyfikacji jak tu: http://www.motoworlduk.co.uk/products/p ... on_III.pdf
Czy ktoś zna ten olej i używał?
Trochę mnie on zastanawia... Czy mogę go zalać bez obawy do mojej WR'ki??

Awatar użytkownika
krzakx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
Motocykl: Huska TE 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: www.endurox.pl
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: krzakx » czw, 28 maja 2009, 17:45

Cezar pisze:Witam
Jeżdżę Husqvarną WR250 2T 2004r. Zamówiłem u Zycha olej do skrzyni tego motocykla i dostałem AGIP DEXRON III - płyn hydrauliczno-przekładniowy do automatycznych skrzyni biegów i układów wspomagania o specyfikacji jak tu: http://www.motoworlduk.co.uk/products/p ... on_III.pdf
Czy ktoś zna ten olej i używał?
Trochę mnie on zastanawia... Czy mogę go zalać bez obawy do mojej WR'ki??
Nie polecam, ma slaba lepkosc. (Viscosity at 100°C mm²/s 7,5) dla mokrych sprzegiel czyli JASO MA wartosc ta powinna miec okolo 14 lub wiecej
Sprzeglo moze slizgac, wybierz produkt z oznaczeniem JASO MA. Ja mam w garazu Gulf PowerTrac 4T (polsyntetyczny) za 25zl 1l. moge ci opchac lub Syntrac 4T (syntetyk) tego potrzebuje dla wlasnych potrzeb ale jak cos to pisz ;)
........Obrazek.......
Gulf One Mile at a Time

Awatar użytkownika
Cezar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: ndz, 28 wrz 2008, 22:49
Motocykl: Husqvarna WR250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:
Status : Offline

Re: jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T?

Post autor: Cezar » czw, 28 maja 2009, 17:56

Właśnie tego się trochę obawiam bo ten olej jest rzadki jak woda ;/
Niestety zamiast wcześniej poczytać to forum przed zakupem oleju, zapytałem u wspomnianego sprzedawcy... i nie ukrywam, że wkurzyło mnie to, że nikt nie chciał podać mi informacji na temat nazwy i klasy lepkości tego oleju. Tylko że "JEST OLEJ DO PANA MOTOCYKLA, MOGĘ WYSŁAĆ" ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość