Wymiana zestawu napędowego

Pytaj o wszystko co zwiazane z napędem, łańcuchem, zębatkami
Awatar użytkownika
Autor tematu
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Wymiana zestawu napędowego

Post autor: lulek001 » śr, 2 mar 2005, 16:13

Jezdze motorkiem klasy 125 (kiedys Honda, teraz KTM) i coraz szybciej musze wymiec lancuch oraz zebatki.
Zwykle uzywam sprzetu ze sredniej polki, np. zebatka przod - Mcax stalowa, zebatka tyl - Mcax aluminiowa, lancuch - Mcax.
Zdarzylo sie uzyc cos drozszego (lancuch i zebatka na przod Renthal, zebatka na tyl Supersprox), ale to wcale nie wydluzalo w sposob odczuwalny zywotnosci zestawu napedowego. Np. tylna zebatka jeszcze byla w miare OK, ale przednia sie wytarla, a lancuch calkowicie rozciagnal.
Przy okazji nie polecam tanich lancuchow Irys - zdarzylo sie ze peklo ogniwo z jednej strony - na szczescie lancuch sie nie urwal. Trzeba kontrolowac.
Wiec tak, jezdze zwykle na Mcax i musze zmieniac caly zestaw srednio co 20 h.
Czy to nie za szybko? Jak jest w Waszym przypadku? Piszcie i doradzajcie prosze. Moze znacie sposoby na wydluzenie trwalosci sprzetu?
Z gory dziekuje.
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » ndz, 5 cze 2005, 10:30

Czesc.
Oto kolejna porcja inforemacj nt. zestawow napedowych.

Jak pisalem w poprzednim poscie, mialem problemy ze zbyt wczesnym zuzywaniem sie tych podzespolow. Po ok. 15-20 h jazdy musialem wymianiac zestaw na calkiem nowy. Niepotrzebna fatyga, no i koszty dosc spore!!!

Paru znajomych z Maverick`iem na czele zachecilo mnie do zalozenia zestawu napedowego z lancuchem O-ringowym, a najlepiej X-ringowym. Dlugo sie wahalem, poniewaz wiekszosc ludzi twierdzi, ze do motocrossu raczej nie powinmo sie takich lancuchow stosowac, a juz na pewno nie do 125 2T. Postanowielm jednak zaryzykowac i sprawdzic na wlasnym przykladzie.
Kupilem stalowe zebatki PBR na przod i tym (wzmacniane) oraz lancuch O-ringowy EK. Zebatki kosztowaly ok. 150 PLN, ale lancuch juz byl znacznie drozszy od zwyklych lancuchow i kosztowal ok. 280 PLN.

Oto moje obserwacje:
Lancuch jest szerszy o O-ringowe uszczelki, tj. 2-3 mm. Jest mniej elastyczny, tzn. kolo wolniej sie kreci, lancuch je szybciej wyhamowuje. Jest to odczuwalne zwlaszcza na poczatku, gdy motocykl sie toczy oraz przy najazdach na wzniesienia. Po 1 h jazdy mozna sie przyzwyczaic. Potem jest juz to niezauwazlne.

Ostrzegam, ze zapiecie takiego lancucha jest cholernie klopotliwe. Bardzo ciezko wsunac zapinke. Trzeba zacisnac szczypcami. Zreszta spinka szybko sie wyciera o prowadnice, poniewaz lancuch jest troszke szerszy. Po 10-15 h trzeba spinke zmienc. Zreszta przednia zebatke tez powinno sie zmienc co ok. 10 h, poniewaz zeby sie juz zaczynaja krzywo scierac.
Lancuch po ok. 10 h ani drgnal. Nic nie naciagalem. Moze niedlugo troszke podciagne. Tylna zebatka nie nosi zadnych sladow zyzycia. Jesli tak dalej pojdzie to sie oplaca!!!

Wspomne jeszcze, ze o taki lancuch trzeba bardzo dbac. Po kazdym jezdzeniu czyszcze go szczotka (nie druciakiem, zeby nie poniszczyc O-ringow), lecz szczotka z twardym wlosiem. Taki czysty lancuszek trzeba psiknac smarem w spraju i wszystko powinno grac!

Pozdrawiam.
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 21 lip 2005, 21:19

a gdzie kupiles ten lancuch i za ile ?? bo tez mi sie juz naciag konczy ;)

Awatar użytkownika
Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » pt, 22 lip 2005, 17:21

łańcuchy CZ Chains ma w sprzedaży poniższy sklep:
http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=43

wysyłają pocztą
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Awatar użytkownika
Autor tematu
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » sob, 24 wrz 2005, 00:26

O-ring EK wytrzymał 40 h, m.in. zużyłem 3 przednie i jedną tylną zębatkę. Chyba się opłacało.
Nadciąga jesień i zima, więc waham się, czy kupć do testów wzmacniany markowy łańcuch bez o-ringów, czy jednak nadal pozostać przy o-ringu lub nawet pokusić się o x-ring. Na błoto chyba lepiej nie ryzykować zwykłego łańcucha?
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
Filip_CK
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 284
Rejestracja: pn, 5 lis 2007, 18:38
Motocykl: KXF 250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana zestawu napędowego

Post autor: Filip_CK » wt, 5 lut 2008, 19:25

Dzięki lulek za post bo sie dużo dowiedziałem :D
a jak to jest w przypadku łańcucha x-ring?
może ktoś na ten temat napisać??
pozdro
KTM for life

www.promobile.pl

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 735
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Nie ma się czym chwalić :)
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana zestawu napędowego

Post autor: piotrgurski » wt, 5 lut 2008, 20:18

Po zakupie mojego sprzęta i kompletu ciuchów byłem totalnie spłukany z kasy a w moto napend wołał o pomste do nieba wtedy kumpel z znajomego servisu motocyklowego zaproponował że da mi nowy łańcuch (podwójny x-ring) ale zembatki to musze kupić. Łańcuch był z totalnie rozbitego chopera a był zakładany miesiąc wcześniej.
lulek001 pisze: Wiec tak, jezdze zwykle na Mcax i musze zmieniac caly zestaw srednio co 20 h.

20h :shock: po takim czasie dopiero go troche naciągnołem narazie mam na nim ok 120h i jeżeli będzie zużywał sie w takim tępie jak do tej pory to wystarczy na drugie tyle. Fakt jest troche szeroki ale w niczym to nie przeszkadza, inna sprawa że dbam o napend przed każdym smarowaniem myje go zmywaczem do hamulców samochodowych i smarowanie przed każdym wyjazdem (smar motul off-road) nie jest tani ale naprawde dobry. Zużyłem dwie przednie zembatki tylna jest naprawde nie zła. Jak przyjdzie wymiana to napewno na to samo.

Awatar użytkownika
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana zestawu napędowego

Post autor: Isbi » śr, 6 lut 2008, 10:05

a ten zmywacz czasem nie niszczy gumy? ja mialem x ringa DC to dwa sezony trzyma dwa razy moze go naciagalem tylko ze roleczki sie rozlecialy... lancuch super tez dwie przednie wymienilem a tylna luz... tlko ze lancoch 380 zl chyba
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 735
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Nie ma się czym chwalić :)
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana zestawu napędowego

Post autor: piotrgurski » śr, 6 lut 2008, 12:28

Dobre pytanie szczerze mówiąc to sie nad tym nie zastanawiałem ale myśle że nie bo przecież w hamulcach też są gumki np na tłoczkach (ham tarczowe), cylinderkach i prowadzeniach zacisku ponadto on bardzo szybko odparowywuje ale dla pewności lepiej przeczytam "przeznaczenie" na opakowaniu.

Awatar użytkownika
Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 678
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: HONDA CRF250R #715
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana zestawu napędowego

Post autor: Jony » śr, 6 lut 2008, 23:11

Czekamy na odpowiedz!!
HONDA CRF250r
EN #715

WWW.JANFOLGA.PL

Awatar użytkownika
Choroman
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 07:36
Motocykl: RM-Z 250 '07
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana zestawu napędowego

Post autor: Choroman » czw, 29 sty 2009, 19:32

Ja właśnie muszę zmienić cały zestaw napędowy i zastanawiąm sie jakie żebatki będą lepsze czy stalowe czy aluminiowe....
Suzuki RM-Z 250 '07
Honda CRM 125 R
Jawa 350 ts
Chart 210 elektronik
komar na pedały 66'
motorynka
Love all Motorbikes.........:)

Awatar użytkownika
woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana zestawu napędowego

Post autor: woytas » czw, 29 sty 2009, 19:55

aluminiowe zebatki sa powodem czestych wymian,zaloz sobie stalówki sunstara i do tego lancuch D.I.D 520 oring'owy i bedziesz mial problem z glowy ja na takim zestawie latam 3/4 sezonu bez problemu.aluminiowe sa dla zawodnikow na "jeden wyscig" poniewaz sa lekkie i miedzy innymi czesciami lzejszymi ktor zakladaja uzyskauja nizsza wage moto ktora dla nich jest odczuwalna i wazna.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość