KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Autor tematu
crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: crouch196 » czw, 7 mar 2013, 15:00

Witam. Interesuje mnie zakup 250 2t. Miałem wcześniej Rm 250 i jeździłem Yz 250. Motocykla szukam do 10tys. i mam pytanie odnośnie KTM Sx 250, gdyż mój brat poleca mi zakup takiego sprzętu (sam jeździ w enduro KTM EXC 520 i bardzo sobie chwali), ale nie mogę znaleźć wyczerpujących informacji na temat tego sprzętu.
Wiadomo, że każdy będzie chwalił swój sprzęt, ale proszę o jakieś informacje na temat tego Sxa (wady, zalety, porównania z w/w "japończykami"). Pzdr

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: kris514 » czw, 7 mar 2013, 16:53

Sx 250 nie miałem okazji jeździć ale biorąc pod uwagę sx 125
wady:
-mniejszy skręt(w porównaniu do japońca)
-moduł pod lagą(który przy mocnej glebie pęka)
zalety:
-hamulce brembo (podobno lepsze niż nissin)
-przewody w oplotach (słyszałem że jest bardziej dokładny hamulec)
-dolny zakres obrotów(japoniec wymięka)
-(nie wiem czy w 250) ale możliwość regulacji zaworów
-dostęp do filtra powietrza
-tańsza przednia tarcza hamulcowa (ale za to nie pływa)
-brak łącznika wahacza(jest tylko 1 łożysko)
-sprzęgło hydrauliczne(chociaż to i wada i zaleta)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: ghollum » czw, 7 mar 2013, 17:17

kris514 pisze:Sx 250 nie miałem okazji jeździć ale biorąc pod uwagę sx 125
wady:
-moduł pod lagą(który przy mocnej glebie pęka)
Naprawdę tak trudno ustwić odpowiednio ograniczniki skrętu? Litości.

Autor tematu
crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: crouch196 » czw, 7 mar 2013, 17:58

Dziękuje i proszę o dalszą dyskusje. Zapomniałem dodać, że motocykla będę używał tylko i wyłącznie na torze. Czytałem, że KTM jest lepiej przystosowany do "jazdy na torze" bez konieczności zmian (niby w japońcach oryginalne kierownice i coś jescze wymaga wymiany na coś lepszego). Mi się bardzo dobrze jeździło moją Rmka, ale ona miała trochę gadżetów nieoryginalnych (koła Excel, kiera Renthal Gold series, membrana Vforce3, jakąś złotą głowice itp) i zasłyszałem, że bez tych niektórych rzeczy nie prowadziło by mi się jej tak dobrze (proszę nie pisać tekstów "w dupie byłeś gó...widziałeś" ani tym podobnych bo zaznaczyłem, że to usłyszałem bądź gdzieś przeczytałem, a nie sam wymyśliłem.
Naprawdę zależy mi na zakupie najlepszego moto dla mnie, a nie pisanie głupot i zawracanie dupy szanownemu grono. :) Pzdr

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: kris514 » czw, 7 mar 2013, 18:33

Ale on pisze że będzie kupował, a na moduł w ktm'ie trzeba zwrócić uwagę (tak samo na ograniczniki) i nawet poprawne ustawienie ich nie zawsze daje pewność że moduł będzie cały ( bo albo się śruba wygnie, aluminium zetnie lub tulejka z gwintem w ramie rozepchnie)
a z zalet to jeszcze gruba kierownica(cienka potrafi się wygiąć)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: Enduros70 » czw, 7 mar 2013, 18:38

Jak to rozwalanie modułu jest takie powszechne, to po kupnie powinno się od razu go pod bak przeszczepić.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: kris514 » czw, 7 mar 2013, 20:35

No tak ja od razu po kupnie przełożyłem sobie moduł do airboxa (ładnie tam pasuje), lecz nie zmienia to faktu że kupując ktm'a należy zwrócić uwagę na moduł (czy nie pęknięty) bo nowy kosztuje 2400(w pl) lub 2000(w austrii)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: sebek1516 » czw, 7 mar 2013, 21:09

Panie. Kupisz Pan używany motocykl to spodziewaj się że po 13 latach patentów możesz mieć nawet charakterystykę inną. A brembo też wiele nie da jak wsadzisz klocki za 45 zł a do nissina jakieś za 120 zł. Możesz też kupić na tarczy za 150 zł zamiennik i hamowanie zupełnie inne.
W każdym razie nie trzeba tam lać specjalnych mikstur i głaskać co dzień. Jak złapiesz w ładnym stanie COŚ to myśl czy warto i sie pochwal to doradzimy.
A co do ograniczników to KTM ma inną geometrię niż japońce i tym nadrabia. To niby 2T ale widać że inna myśl techniczna.
Ostatnio zmieniony czw, 7 mar 2013, 21:10 przez sebek1516, łącznie zmieniany 1 raz.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

magi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 307
Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
Motocykl: Sx 125 2008
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: magi » czw, 7 mar 2013, 21:10

Mialem 3 ktm co prawda 125 i kilka japoncow(yamaha,kawasaki,suzuki).
Jesli 2t to tylko Ktm
plusy:zawieszenie,hamulce,charakterystyka silnika,sprzeglo hydrauliczne,mniejszy kat glowki ramy przez co motocykl jest bardziej poreczny(latwiej wpada sie w ciasne winkle),design motocykla,brak wad fabrycznych jesli chodzi o sx(mialem exc,kumpel tez mial i ukrecil sie wal).Powiem tak latalem yamaha przesiadlem sie na kata i tak juz zostanie KTM zmusza do agresywniejszej jazdy,pozycja za kierownica jest swietna.Mialem yamahe yz 120 01r,ktm sx 03r,exc 01r,sx 125 08r,kawasaki kx 125 02r,kx 250 98r,yamahe yz 06r itp.Nigdy wiecej japonca jesli chodzi o 2t.Zaraz fani japoncow beda mnie wyzywac i bic,ale mam porownanie latalem na wielu motocyklach crossowych i jesstem calym sercem za katem.

Autor tematu
crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: crouch196 » czw, 7 mar 2013, 22:11

magi pisze:Mialem 3 ktm co prawda 125 i kilka japoncow(yamaha,kawasaki,suzuki).
Jesli 2t to tylko Ktm
plusy:zawieszenie,hamulce,charakterystyka silnika,sprzeglo hydrauliczne,mniejszy kat glowki ramy przez co motocykl jest bardziej poreczny(latwiej wpada sie w ciasne winkle),design motocykla,brak wad fabrycznych jesli chodzi o sx(mialem exc,kumpel tez mial i ukrecil sie wal).Powiem tak latalem yamaha przesiadlem sie na kata i tak juz zostanie KTM zmusza do agresywniejszej jazdy,pozycja za kierownica jest swietna.Mialem yamahe yz 120 01r,ktm sx 03r,exc 01r,sx 125 08r,kawasaki kx 125 02r,kx 250 98r,yamahe yz 06r itp.Nigdy wiecej japonca jesli chodzi o 2t.Zaraz fani japoncow beda mnie wyzywac i bic,ale mam porownanie latalem na wielu motocyklach crossowych i jesstem calym sercem za katem.


Właśnie o takie konkrety mi chodzi. Osoba, która jeździła na wielu sprzętach i ma porównanie. Osobiście zawsze byłem za japońcami bo sam takie miałem i mam (samochód :lol: ), ale brat ma wspomnianego wcześniej Kata Exc 520 i miał wcześniej Yz 250 i oba motocykle sobie chwali (wiadomo, że służą do czego innego i nie ma co ich porównywać) i polecił mi abym Was zapytał co sądzicie o Sxie bo wg niego bardzo dobrze wypadają na tle konkurencji i za podobne pieniądze można wychaczyć w lepszym stanie niż japońca, ale z drugiej strony jest ich o wiele mniej na sprzedaż. Temat nadal aktualny. Nie podam na razie przykładowego Ktma, gdyż najzwyczajniej nie ma na allegro czegoś co by mnie "chwyciło za serce".

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: mckwadrat89 » czw, 7 mar 2013, 22:38

Dołączę swoją pozytywna opnie o SX 250. Miałem SX 250 2006, super sprzęt! Niesamowite hamulce, żaden japoniec nie ma szans pod tym względem, super czucie i dozowanie siły hamowania. Sprzęgło bajka (mówię tu o małej czarnej pompie brembo, bo magury chodzą gorzej). Silnik miał dobry dół, w ogóle ładnie ciągnął w całym zakresie. Wcześniej miałem yz 250 2001. Jadzka co prawda starsza to nie ma co porównywać, ale YZ też ma super silnik, dobry dół. Silniki bym ocenił oba tak samo dobrze w SX i YZ, ale KTM wygrywa hamulcami, sprzęgłem i detalami. Po prostu READY TO RACE!!!
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM Sx 250, wady i zalety vs Japonia

Post autor: Czepek » pt, 8 mar 2013, 16:49

Ja miałem ktm i wróciłem do japoni, całkiem inne charakterystyki- po prostu trzeba się przejechać 2 sprzętami i porównać.
Mam znajomych, którzy kochają ktm, mi to po prostu nie siada : pod względem sposobu oddawania mocy, pozycji i drogich udźwignień typu sprzęgło
CO KTO LUBI :) :drinkers:
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”