Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Coś nie działa? Motocykl nie odpala? Nie wiesz od czego jest dana śruba? Tutaj się dowiesz jak naprawiać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3123
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Majster128 » wt, 26 sty 2016, 14:30

Można użyć smaru, albo nałożyć tam trochę więcej oleju do filtra.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 581
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 19:56

Majster128 pisze:Cały proszek powinien się rozpuścić w wodzie, więc nic nie zostanie w filtrze. Oczywiście przed praniem dobrze zrobić płukanie w benzynie, żeby rozpuścić olej.
Myślę że proszek zostanie gdy woda odparuje. Cała reszta ok. Smaruj obficie airbox w miejscu w którym styka się z filtrem smarem ŁT43. Nie polecam smarów na bazie grafitu. Bo to doskonała pasta ścierna się robi.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3123
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Majster128 » wt, 26 sty 2016, 20:47

Od kilku lat piorę w proszku i nic nie zostaje. Na ubraniach po praniu też Ci zostaje proszek ?
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 581
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 20:57

Zapach zostaje ... nie piorę w proszku, używam płynów. Skoro piszesz że nic nie zostaje to spoko.

Awatar użytkownika
solaris
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1445
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: solaris » wt, 26 sty 2016, 22:43

Całe życie czyściłem w benzynie i nigdy filtr mi się nie rozpadł a jakość czyszczenia pierwsza klasa. Tylko ten sposób ma jedną wadę - cena.
Obrazek

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 581
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 23:14

To nie jedyna wada ...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3123
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Majster128 » śr, 27 sty 2016, 00:36

Mi często zostaje stare paliwo (mieszanka), które po 2 tyg nie nadaje się do normalnego zużycia. Do mycia wstępnego nadaje się idealnie.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: pawian1992 » śr, 27 sty 2016, 09:08

Ja zawsze piorę w misce z wodą ( raczej nie daję więcej jak 5L wody ) , dodatkiem mocnego płynu do mycia naczyń ( trochę na oko ) i benzyny ( jakieś 100-150ml - kiedy piorę 1 filtr , a kiedy 2 na raz to 200-300ml ) . Po 2 takich praniach później jedynie płukam w samej wodzie ze 2-3 razy ( piasek dalej wychodzi ) . Po wyschnięciu wytrzepuję jeszcze ręką z zewnątrz , następnie wywijam filtr środkiem na zewnątrz i robię to samo :D Kompresorem nie dmucham .
Mycie w samej wodzie z benzyną powoduje , że olej z filtra wypływa na powierzchnię , a kiedy dodamy płynu do naczyń to cała woda staje się brudna i filtr lepiej się domywa . Próbowałem zamiast benzyny dawać inne rozpuszczalniki , gdy nie miałem czystej pod ręką np nitro , czysty toluen i nigdy nic się z filtrem nie działo , jedynie minimalnie "puchł" , ale zawsze wracał do normalnych rozmiarów po wyschnięciu ;p Nigdy filtra nie wykręcam - zawsze ściskam między dłońmi .
Kiedyś czytałem tu na forum , że mycie w gorącej wodzie powoduje szybsze rozklejenie się filtra . Nasączam w nitrylowych rękawiczkach , zawsze przytykając filtr do puszki z olejem , robię ze 12-15 kropek w różnych miejscach i po prostu ściskam kropki jedną ręką by się olej rozchodził po filtrze . Część ściskaną zawsze trzymam ku górze , by mi na ziemię nie kapało .
Polecam nakładki na filtry . Mam u siebie taką cieniutką ( nie nasączam jej ) i robi dobrze robotę . Po jeździe w kurzu , nakładka pokrywa się cała kurzem , a po ściągnięciu filtr pod spodem jest cały czysty , jakby świeżo założony . Tym sposobem raczej dałoby radę oblatać 2 biegi zawodów na jednym filtrze .

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 560
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: WR 450F 2013
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Martin KTM » śr, 27 sty 2016, 17:54

Środek do naczyń "ludwik" i cała reszta tak jak u kolegi Pawiana.
Z tą różnicą, że filtr nasączam tak: wkładam go do jednorazówki, wlewam odrobinę płynu, zawiązuję siatkę i miętolę :D tak długo, aż cały filtr będzie równomiernie nasączony płynem. Filtr wyciągnięty z siatki gotowy jest do montażu, a siatka ląduje w kuble. Oczywiście wszystko w lateksowych rękawiczkach.
Siatkę warto nadmuchać na początku, żeby zweryfikować, czy nie ma gdzieś w niej małej dziurki, przez którą płyn będzie wyciekał brudząc i klejąc wszystko dookoła.

Awatar użytkownika
Przym
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 162
Rejestracja: pt, 10 lip 2015, 19:22
Motocykl: EXC 200
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Garwolin (Mazowieckie)
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Przym » śr, 27 sty 2016, 22:24

Ja zazwyczaj filtr piorę w proszku do prania. Do proszku dobrze się ten cały brud przyczepia, tak samo ręce po smarach zawsze myję w proszku. Jak się dobrze wypłucze to nic nie zostaje. Płyn do naczyń też jest spoko ale mi się wydaje że filtr czystszy mam po proszku, a smaru do nasączania nigdy nie żałuje ;)

Awatar użytkownika
solaris
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1445
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Kontakt:
Status : Offline

Re: RE: Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: solaris » czw, 28 sty 2016, 14:10

wicherek666 pisze:To nie jedyna wada ...
To wymień inne wady. Ja takich nie znalazłem
Obrazek

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 689
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:
Status : Offline

Re: RE: Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: robsztix » czw, 28 sty 2016, 17:20

solaris pisze:
wicherek666 pisze:To nie jedyna wada ...
To wymień inne wady. Ja takich nie znalazłem
Można się niechcąco nabuzować :rolleyes: Chociaż dla niektórych to może i zaleta? :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt i Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość